Stora Enso til topps på Sustainable Brand Index
Stora Enso ble kåret til Bransjevinner i Sustainable Brand Index i Sverige.

Blant over 100 svenske leverandører har Stora Enso blitt utnevnt til Bransjevinner 2018 i Sustainable Brand Index, Nordens største merkevareundersøkelse om bærekraft.

Stora Enso anses som det mest bærekraftige B2B-varemerket i sin bransje, ifølge beslutningstakerne i svenske bedrifter. I Sustainable Brand Index analyseres hvordan svenske beslutningstakere ser på bærekraft og hvordan Sveriges største B2B-varemerker oppfattes i et bærekraftperspektiv.

Setter anerkjennelsen høyt
Stora Enso ble kåret til vinner i sin bransje og havnet på andre plass totalt blant alle B2B-foretak i undersøkelsen.

- Som en bærekraftdrevet bedrift er det en anerkjennelse vi setter svært høyt, sier kommunikasjonsdirektør Ulrika Lilja.

- I vår virksomhet hjelpe vi våre kunder med å møte forbrukernes krav til bærekraftige produkter. Ved å erstatte fossilbaserte materialer med våre fornybare løsninger, driver vi overgangen fra en fossil verden fram mot bioøkonomi.

Bærekraftsjef Noel Morrin er glad for at arbeidet med å implementere av Stora Ensos bærekraftstrategi har blitt lagt merke til.

- For Stora Enso er det høyeste prioritet å sikre at våre fornybare løsninger også produseres på en bærekraftig måte, noe som krever kontinuerlig arbeid på veien mot en fossilfri framtid.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-11-30

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
bærekraft kartong priser prisutdeling

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC