Matgigant satser på kun gjenvinnbar emballasje 
Nestlé øker gjenbruk av emballasje og eliminerer komplekse kombinasjoner og bruk av ikke-gjenvinnbar plast .

Nestlé, som er en av verdens største matvareprodusenter, har bestemt seg for at all deres emballasje – også plastemballasje - skal kunne gjenvinnes innen 2025.

Beslutningen innebærer at ingen av Nestlés emballasjer skal ende på deponi eller som avfall. For å nå dit, satser selskapet på tre kjerneområder:

 

  • Eliminering av ikke-gjenbrukbar plast
  • Bruk av plast som har høyere gjenbruksrate
  • Eliminere eller endre komplekse kombinasjoner av emballasjematerialer

I erkjennelse av behovet for å utvikle en sirkulær økonomi har Nestlé forpliktet seg til å spille en aktiv rolle i utviklingen av en velfungerende innsamlings-, sorterings-, og gjenbrukssystemer i de 190 land Nestlé opererer.

De vil arbeide med verdikjedepartnere og bransjeforeninger for å utforske forskjellige emballasjealternativer som kan redusere plastforbruket, forenkle gjenvinning og skape muligheter for å eliminere plastavfall.

Plastemballasje skal merkes med opplysninger om gjenbruk for å hjelpe forbrukerne med å kvitte seg med avfallet på riktig måte. Selskapet vil også stimulere markedet for gjenbruk av plast ved å øke andelen gjenbrukt plast i sin emballasje.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-04-17

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
gjenvinnbar emballasje gjenvinning resirkulering

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.



HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC