ScandiPac tilbyr digital foliering av emballasje
- Vi leter hele tiden etter nye effekter. Nå får vi en ny maskin i vår park med Scodix Ultra Pro, sier Karl-Åke Ilberg.

Karlstadbedriften ScandiPac har investert i en Scodix Ultra Pro med Scodix Foil for etterbehandling av trykksaker og emballasje med partiell lakk og foliering.

ScandiPac eies av bildeforlaget Pictura og produserer de fleste gratulasjonskort for det det svenske, norske og danske markedet. De er også et av de største selskapene i Skandinavia når det gjelder spesialeffekter og foredling av trykksaker og emballasje.

Unik maskinpark
- Vi har en unik maskinpark som kan lage fine spesialeffekter og foredle trykksaker og emballasje. Vi leter hele tiden etter nye effekter. Nå får vi en ny maskin i vår park med Scodix Ultra Pro, en maskin som trakk til seg besøkende på Drupa-messen 2018 i Tyskland, sier Karl-Åke Ilberg, VD i ScandiPac.

- ScandiPac kjøper folieklisjeer for cirka 1,5 millioner SEK i året. Takket være den digitale teknologien i Scodix, vil vi i stedet kunne foliere og lakkere partielt direkte etter en PDF-fil som maskinen leser av. Vi slipper både leveransetider for klisjeer og avansert maskininnstillinger, fortsetter Karl-Åke.

Den digitale teknologien medfører også at de kan kjøre mindre opplag og slippe lagerhold av noen produkter. Dessuten kan man kjører testopplag for å prøve et spesifikt produkt før det trykkes i større opplag.

ScandiPac ønsker andre trykkerier og reklamebyråer velkommen til dra nytte av deres nye investering.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2018-04-16

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.



HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC