Smart emballasje fremmer varemerkets sosiale ansvar
"Illuminate" og "Touch" er nye trykkmetoder som tilfører emballasjen merverdi for sluttbrukerne.

Spectra Packaging Solutions har utviklet en serie produkter som er designet for å gi emballasjen et tilleggsformål som en del av merkevarerens sosiale ansvar.

Serien Illuminate er en trykkemetode som gjør at emballasjen gløder sterkt under ultrafiolett lys men som knapt er synlig i normale lysforhold. Metoden kan derfor brukes som beskyttelse mot forfalskninger.

Taktil trykkmetode
I tillegg til Illuminate har det britiske selskapet utviklet den taktile trykkløsningen «Touch», som gjør at merkevareeierne kan legge til blindeskrift på emballasjen. Prikkene kan trykkes rett på flaskenes overflate ved hjelp av ekstremt nøyaktige kontrollmetoder.

Dette innebærer at høyden på braille-prikkene forblir uforandret gjennom hele emballasjeserien uten behov for tilpasning underveis.

- Vi har sterk tro på at emballasjen ikke bare skal se flott ut, den bør også bety noe mer for sluttbrukeren. Disse to grensesprengende tilbudene er løsninger som kan utgjøre en forskjell når rvaremerkenes sosiale ansvar, sier Jonathan Powell, salgsdirektør i Spectra.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-12-12

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
A&IP emballasjetrykk smart emballasje trykk

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC