En av fire blir irritert hvis de ikke finner merkevarer
Noen blir så irriterte at de forlater butikken hvis de ikke finner merkevaren sin. Men de fleste gir blaffen.

Selv om det store flertallet gir blaffen, reagerer en av fire såpass negativt at de går til en annen butikk hvis de ikke finner de vante merkevarene sine i butikkhyllene.

76 prosent av forbrukerne gir blaffen i om de ikke får tak i merkevaren de er vant til å kjøpe, ifølge en undersøkelse fra Emendor.

Noen går til en annen butikk
- De velger i stedet et annet produkt og tenker ikke mer på det, sier seniorrådgiver Martin Klafstad til Dagligvarehandelen, som omtaler undersøkelsen.

Blant de resterende 24 prosentene, blir noen litt irriterte men finner seg et alternativt produkt i samme varegruppe. Andre lar være å kjøpe et tilsvarende produkt men fortsetter å handle, mens de mest irriterte forlater butikken.

600 personer har blitt spurt av Emendo om hvordan de reagerer når 50 varemerker og produkter ikke er å finne i butikken.

Kan gi problemer for butikken
Svarene viser at menn og kvinner reagerer likt. Bosted og hvilken butikk man handler i, har heller ingen betydning. Ifølge Klafstad er det et høyt antall mennesker som reagerer negativt.

- Nordmenn handler i mange ulike butikker. Man risikerer at nabobutikken får handelen om man ikke har varene inne, sier han til Dagligvarehandelen.

Han mener at det vi ha store konsekvenser for butikken, dersom en av fire forbrukere reduserer handlefrekvensen fra tre til to ganger i uken.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-11-09

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC