Crown viser frem en fargerik fremtid for drikkevare-emballasje på Drinktec 2017
Crown lanserer sin nye «Colorful Wold» drikkeboks med dekorativ finish i en serie som blant annet inkluderer den banebrytende Accents-serien.
I Accents-serien brukes forskjellig trykkteknologi slik at 24 forskjellige design kan produseres i ett produksjonsløp.
Eksperter vil være til stede på standen for å fortelle om alle mulighetene basert på de besøkendes individuelle krav.

Innovasjoner som bidrar til interaksjon med forbrukerne og trekker fokus på drikkevaremerkene er blant annet hva Crown vil vise på sin stand på Drinktec 2017.

Crown lanserer sin nye «Colorful Wold» drikkeboks med dekorativ finish i en serie som blant annet inkluderer den banebrytende Accents-serien. Her brukes forskjellig trykkteknologi til at 24 forskjellige design kan produseres i ett produksjonsløp.

Nytt designkonsept
Den nye serien er resultatet av design og utvikling hos Crowns egne designere og eksperter på trykkteknologi. På Drinktec-messen kan besøkende få innsikt i hvordan Crown har tatt designkonseptet fra den opprinnelige ideen til ferdige produkter.

Hylleappell blir stadig viktigere i dagens dagligvarehandel der forbrukere kan velge mellom stadig flere drikkevarer. Merkevareeierne må ta noen ekstra skritt for å overbevise forbrukerne om å kjøpe deres produkter, og nye dekormuligheter hjelper til å drive forbrukerengasjementet videre.

Et nøkkelelement på messen blir CrownConnect, en familie av teknologier som er designet for å øke interaktivitet i det digitale rommet, blant annet ved hjelp av Augmented Reality (AR) og Internet of Things (IoT).

Plattformen inkluderer

  • CrownSmart – en interaktiv applikasjon som lar merkevareeiere interagere med forbruker gjennom en unik kode på drikkeboksen.
  • SeeThrough – virtual reality som lar forbrukerne se innholdet i emballasjen.
  • Crown Secure -  et kodeskanningssystem som gir hver enkelt emballasje unik identitet ved hjelp av QR-kode. Dette lar produsenten lage et dataspor som beviser produktets autentisitet for forbrukerne. Dette kan også brukes ved tilbakekallinger.

Samarbeidsprosjekt
Crown har samarbeidet tett med EVRYTHNG, som er en partner for IoT Smart Platform, og britiske Zappar, som har laget en AR-app.

- Den store fordelen med disse teknologiene er at de gir umiddelbar forbindelse mellom merkevareeieren og forbrukeren, sier Matt Twiss, Marketing & Business Development Director i Crown Bevcan Europe and Middle East.

- Med produkter som er «Born Digital» har vi potensial til å levere applikasjoner, opplevelser og analyser i alle ledd av livssyklusen.

Eksperter vil være til stede på standen for å fortelle om alle mulighetene basert på de besøkendes individuelle krav.


PER ØYVIND NORDBERG

Editor - Norway
PER ØYVIND NORDBERG
per@packnews.com

Publisert: 2017-09-13

NØKKELORD (OBS! Klikk på et nøkkelord for å se flere artikler om samme tema)
aluminium boks Drikkevarer emballasjedesign

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Search and find, who delivers what to and from the packaging industry.


HVEM LEVERER HVA
HVEM LEVERER HVA
Leverandørguide på nett og papir
FØLG OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Finn emballasjebransjens viktigste messer og arrangementer
FØLG OSS PÅ FACEBOOK
RPC