Design & Produktnytt

Vekst i vest med A&IP


AIPIA tror at kommersiell utvikling av smart emballasje vil vitalisere konomien i vesten.

Annonse

Det frste mtet i Active and Intelligent Packaging Industry Association (AIPIA) om aktiv og intelligent emballasje (A&IP) blir arrangert i forbindelse med Tokyo Pack 1.-3. oktober.


Stimulerer til vekst

Kommersiell utvikling av A&IP i vesten vil vre nkkeltema for mtet i AIPIA, som tror at aktiv og intelligent emballasje vil stimulere konomisk vekst i EU og USA spesielt.

Direktren i organisasjonen, Eef de Ferrante mener at tiden er moden.

- Det er flott sende en delegasjon til Tokyo Pack. Japanerne har brukt aktiv og intelligent emballasje i mange r. De vil kunne lre oss hvordan man kan implementere teknologien og gjre den populr.


Eef de Ferrante tror bruk av aktiv og intelligent emballasje vil ke.

Ny dimensjon

- P denne mten hper vi f fart p implementeringen i vestlige markeder. Det kan ogs vre mulig finne nye partnere her. Messen er en flott anledning til se A&IP i bruk med egne yne, samt mte selskapene som har faktisk har ”gjort det”, fortsetter Ferrante.

- Intelligent emballasje vil tilfre en ny dimensjon nr det gjelder markedsfre produkter, binde kundene til lojalitetsprogrammer og avdekke nye kjpemnstre.

- Den kte sikkerheten som aktiv og intelligent emballasje tilfrer, vil garantere kvalitet og sporbarhet. Mobilhandel og automatisk betaling er allerede i ferd med ta av, og NFC-aktivert (Near Field Communication) emballasje vil bare forsterke veksten, sier Ferrante.


P messen og i butikkene vil man kunne se og ta p aktiv og intelligent emballasje.

Turer i Tokyos butikker

I lpet av kongressen vil AIPIA organisere turer for vise hvordan lokale dagligvarebutikker, apoteker og japanske forbrukere utnytter aktiv og intelligent emballasje og hvor tilgjengelig og akseptert teknologien har blitt.

Kongressen varer i tre dager fra 1. til 3. oktober og starter med en orientering der medlemmer og delegater kan identifisere de mest interessante omrdene i Tokyos detaljhandel og p messen.

- Kongressen og turen blir den frste muligheten til samle vre medlemmer i et innovativt forretningsmilj og etablerer veien videre for AIPIA, fortsetter de Ferrante.


Eget seminar

- Vi vil organisere en tur til butikker som bruker A&IP og et seminar der forretningsmodeller for teknologien kan diskuteres. Det blir ogs rikelig med muligheter for nettverksbygging med andre medlemmer og A&IP-eksperter.

EP Resources i Singapore skal assistere AIPIA med organisere kongressprogrammet. CEO Stuart Hoggard i EP har gjort grundige studier i det japanske emballasjemarkedet og snakket om temaet p mange internasjonale konferanser og publisert tre industrirapporter om landet.

Mer informasjon om konferansen finner du her


Klikk her for bestille abonnement p Matindustrien

Mer om Design & Produktnytt

Som blekk i vann

26.06.14 - kl 13:46 To grndere fra Nittedal har utviklet drikken Ink, hvor vitaminer slippes ut i vannet nr man trykker p en knapp p toppen av flasken.

Fr ny design

03.06.14 - kl 11:27 Vinklassikere fr n en moderne innpakning som gjenspeiler den nye rgangen.

Lettvekts 20-literskanner

30.04.14 - kl 06:51 RPC Emballage Moirans har lansert 20 literskanner som veier bare 700 gram.

Kart

Se strre kart »

Viktigste saker n

Ny bioplast-aktr

Naturabiomat er kommet inn som ny bioplast-aktr i Norge. De er en av f produsenter av ekte miljvennlig matvareemballasje i Europa.

Fornyd med Nor-Fishing

ACT er svrt fornyd med deltakelsen p Nor-Fishing 2014.

Framtidens emballasje

Mange faktorer pvirker kravene til framtidens emballasjemateriell og 23. september arrangerer Packbridge en workshop om dette temaet sammen med SP Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

Ishida ved Makropack

Ishida kommer til vise frem noen av selskapets siste utviklinger innen veiing og kvalitetskontroll ved rets Makropack i slutten av september.

Siste kommentarer