Design & Produktnytt

Vekst i vest med A&IP


AIPIA tror at kommersiell utvikling av smart emballasje vil vitalisere økonomien i vesten.

Annonse

Det første møtet i Active and Intelligent Packaging Industry Association (AIPIA) om aktiv og intelligent emballasje (A&IP) blir arrangert i forbindelse med Tokyo Pack 1.-3. oktober.


Stimulerer til vekst

Kommersiell utvikling av A&IP i vesten vil være nøkkeltema for møtet i AIPIA, som tror at aktiv og intelligent emballasje vil stimulere økonomisk vekst i EU og USA spesielt.

Direktøren i organisasjonen, Eef de Ferrante mener at tiden er moden.

- Det er flott å sende en delegasjon til Tokyo Pack. Japanerne har brukt aktiv og intelligent emballasje i mange år. De vil kunne lære oss hvordan man kan implementere teknologien og gjøre den populær.


Eef de Ferrante tror bruk av aktiv og intelligent emballasje vil øke.

Ny dimensjon

- På denne måten håper vi å få fart på implementeringen i vestlige markeder. Det kan også være mulig å finne nye partnere her. Messen er en flott anledning til å se A&IP i bruk med egne øyne, samt å møte selskapene som har faktisk har ”gjort det”, fortsetter Ferrante.

- Intelligent emballasje vil tilføre en ny dimensjon når det gjelder å markedsføre produkter, binde kundene til lojalitetsprogrammer og avdekke nye kjøpemønstre.

- Den økte sikkerheten som aktiv og intelligent emballasje tilfører, vil garantere kvalitet og sporbarhet. Mobilhandel og automatisk betaling er allerede i ferd med å ta av, og NFC-aktivert (Near Field Communication) emballasje vil bare forsterke veksten, sier Ferrante.


På messen og i butikkene vil man kunne se og ta på aktiv og intelligent emballasje.

Turer i Tokyos butikker

I løpet av kongressen vil AIPIA organisere turer for å vise hvordan lokale dagligvarebutikker, apoteker og japanske forbrukere utnytter aktiv og intelligent emballasje og hvor tilgjengelig og akseptert teknologien har blitt.

Kongressen varer i tre dager fra 1. til 3. oktober og starter med en orientering der medlemmer og delegater kan identifisere de mest interessante områdene i Tokyos detaljhandel og på messen.

- Kongressen og turen blir den første muligheten til å samle våre medlemmer i et innovativt forretningsmiljø og etablerer veien videre for AIPIA, fortsetter de Ferrante.


Eget seminar

- Vi vil organisere en tur til butikker som bruker A&IP og et seminar der forretningsmodeller for teknologien kan diskuteres. Det blir også rikelig med muligheter for nettverksbygging med andre medlemmer og A&IP-eksperter.

EP Resources i Singapore skal assistere AIPIA med å organisere kongressprogrammet. CEO Stuart Hoggard i EP har gjort grundige studier i det japanske emballasjemarkedet og snakket om temaet på mange internasjonale konferanser og publisert tre industrirapporter om landet.

Mer informasjon om konferansen finner du her


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Design & Produktnytt

Gin for patrioter

10.12.14 - kl 00:39 Krympeetiketter som blander det patriotiske og det eksentriske skal selge mer Beefeater Gin.

400 prisede emballasjer

20.11.14 - kl 05:56 Over 400 emballasjearbeider fra 30 land er samlet i en nye bok om Pentawards-vinnerne.

Emballerer Spotify

22.11.14 - kl 16:27 En popup-butikk for bensinstasjoner vant konkurransen om hvordan Spotify kan møte mennesker fysisk.

Kart

Se større kart »

Viktigste saker nå

Makedonia dyrker plast

Makedonske bønder skal produsere fremtidens bioplast, uten at det går på bekostning av å dyrke mat.

Regntett papirsekk

Kundene ønsker seg papirsekker som tåler regn. Nå har Mondi lansert Splash Bag.

Bisfenol A-råd i januar

Det europeiske trygg mat-byrået Efsa kommer med nye råd om bisfenol A over nyttår.

Hvorfor kastes plasten?

Hvorfor havner så mye av plastemballasjen i restavfallet? Det skal en svensk studie prøve å finne ut.

Siste kommentarer