Emballasjenytt

WorldStar til champagnekork


Zork SPK gjør det mulig å lukke champisflasker mellom hvert bruk.

Annonse

Se det er noe helt nytt! Alle er vel kjent med at champisen må drikkes i sin helhet når flasken først er åpnet, og det kan - av og til - bli i meste laget. Årsak: Det er kul umulig å lukke den gedigne flasken med den gjengse, spesialformede korken, som til overmål er inngjerdet med ståltråd.

Nå har det amerikanske Zork utviklet en helt ny og gjenget konstruksjon, som løser problemet enkelt og greit. Om den karakteristiske knallen ved første gangs åpning fortsatt er der, sies det intet om. Men sikkert kan man (det vil si ekstremt rike eller idiotiske medborgere) sprute innholdet på gjestene sånn for moro skyld.

For denne innovasjonen ble firmaet hedret med en WorldStar under årets store emballasjekonkurranse. Juryeringen fant sted i Kroatia denne uken. 23 jurymedlemmer hadde mer enn 240 innsendte bidrag å ta stilling til.

Blant vinnerne er "Zork," og som prikken over i'en ble den også belønnet med "The President's Award".

Vi kommer tilbake til andre WorldStar-vinnere.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Emballasjenytt

Pris til makrellokk

16.12.14 - kl 01:38 Åpningsmekanismen på makrellboksene har tatt sølv i en internasjonal konkurranse for metallemballasje.

- Ikke smart nok

15.12.14 - kl 02:24 Brødemballasjen fokuserer bare på beskyttelse og pris, og ikke på å engasjere kundene, ifølge en internasjonal emballasjeekspert.

Garantert uten bisfenol A

11.12.14 - kl 20:12 Drikkevaredirektør Petter Nome garanterer at det ikke finnes bisfenol A eller andre farlige stoffer i norske drikkeflasker.

Viktigste saker nå

Ny film beskytter ost

Spanske forskere har utviklet et nytt belegg av essensielle oljer og kitosan. Det skal øke holdbarheten til myke oster.

Ung med diamantkrukke

Produktet skal holde kunden ung, og emballasjen hjelper til med å formidle luksusimaget.

Makedonia dyrker plast

Makedonske bønder skal produsere fremtidens bioplast, uten at det går på bekostning av å dyrke mat.

Regntett papirsekk

Kundene ønsker seg papirsekker som tåler regn. Nå har Mondi lansert Splash Bag.

Siste kommentarer