Investerer i flexotrykk


Som første prepressforetak i Skandinavia skal Miller Graphics investere i NExT belyser fra Flint Group.

Annonse

Konsernet

Miller Graphics Scandinavia i Sunne er en bedrift i Miller Graphics Group AB som er et heleid datterselskap av Karlstad-bedriften O.F. Ahlmark & Co.

Selskapet har virksomhet i ni land og omsetter i 2012 for 450 millioner SEK.

NExT-belyseren har høyintensiv UV-A LED-eksponering som ved klisjéproduksjon gir såkalt Flat Top Dot. Denne eksponeringsmetoden kan sette en ny standard for produksjon av klisjeer til flexotrykk.


Bedre trykk

Ved å kombinere NExT med spesialtilpassede rasteringer for Flat Top Dot vil man kunne oppnå et overlegent trykkresultat med jevnere og bedre fargeoverføring. På bølgepapp vil man for eksempel for eksempel unngå vaskebretteffekt.

- Før investeringsbeslutningen har vi testet og evaluert systemet sammen med noen av våre kunder, sier VD Mikael Eriksson.

- Vi vet at dette er en investering som gir både oss og våre kunder til bedre leverandører. Raske trykkinntak, bedre trykkresultat og økt repeterbarhet skaper lønnsomhet hos våre trykkerikunder.


Med Flat Top Dot får man jevnere fargeoverføring. På bølgepapp vil man kunne unngå vaskebrett.

Se det på Flexoforum

Gjennom testene har Miller Graphics kommet frem til kombinasjoner av klisjéutførelse og teknologi som gir best resultat for de respektive trykkeribransjene.

Utstyret, som er det første som leveres i Skandinavia, skal installeres i midten av august. Flexoforum 2012 går av stabelen 28- til 30. august. Der kommer Miller Graphics til å arrangere en live-demonstrasjon av belyseren, samt et miniseminar under punktet ”åpent hus”.

Flexoforum lokker hver gang opptil 250 besøkende fra emballasjebransjen, og de fleste av disse er utenlandske.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om

Din egen Tabasco

22.10.14 - kl 22:17 En Tabasco-flaske på bordet med restaurantens eller hotellkjedens egen logo? Ikke noe problem.

Gjør gode linjer bedre

22.10.14 - kl 22:10 Det handler ikke bare om å selge nye maskiner: Sidel har lansert et tilbud om å gjøre eksisterende linjer bedre.

- Verre enn å kaste plast

22.10.14 - kl 09:41 Det er mye verre for miljøet å kaste frukt og grønnsaker enn å ha plastemballasje på varene, ifølge ekspertene.

Viktigste saker nå

Din egen Tabasco

En Tabasco-flaske på bordet med restaurantens eller hotellkjedens egen logo? Ikke noe problem.

- Verre enn å kaste plast

Det er mye verre for miljøet å kaste frukt og grønnsaker enn å ha plastemballasje på varene, ifølge ekspertene.

Gjør gode linjer bedre

Det handler ikke bare om å selge nye maskiner: Sidel har lansert et tilbud om å gjøre eksisterende linjer bedre.

Emballasjen er viktigst

Drikkeemballasjen betyr mer for forbrukerne enn ekspertene hadde trodd.

Siste kommentarer