Investerer i flexotrykk


Som første prepressforetak i Skandinavia skal Miller Graphics investere i NExT belyser fra Flint Group.

Annonse

Konsernet

Miller Graphics Scandinavia i Sunne er en bedrift i Miller Graphics Group AB som er et heleid datterselskap av Karlstad-bedriften O.F. Ahlmark & Co.

Selskapet har virksomhet i ni land og omsetter i 2012 for 450 millioner SEK.

NExT-belyseren har høyintensiv UV-A LED-eksponering som ved klisjéproduksjon gir såkalt Flat Top Dot. Denne eksponeringsmetoden kan sette en ny standard for produksjon av klisjeer til flexotrykk.


Bedre trykk

Ved å kombinere NExT med spesialtilpassede rasteringer for Flat Top Dot vil man kunne oppnå et overlegent trykkresultat med jevnere og bedre fargeoverføring. På bølgepapp vil man for eksempel for eksempel unngå vaskebretteffekt.

- Før investeringsbeslutningen har vi testet og evaluert systemet sammen med noen av våre kunder, sier VD Mikael Eriksson.

- Vi vet at dette er en investering som gir både oss og våre kunder til bedre leverandører. Raske trykkinntak, bedre trykkresultat og økt repeterbarhet skaper lønnsomhet hos våre trykkerikunder.


Med Flat Top Dot får man jevnere fargeoverføring. På bølgepapp vil man kunne unngå vaskebrett.

Se det på Flexoforum

Gjennom testene har Miller Graphics kommet frem til kombinasjoner av klisjéutførelse og teknologi som gir best resultat for de respektive trykkeribransjene.

Utstyret, som er det første som leveres i Skandinavia, skal installeres i midten av august. Flexoforum 2012 går av stabelen 28- til 30. august. Der kommer Miller Graphics til å arrangere en live-demonstrasjon av belyseren, samt et miniseminar under punktet ”åpent hus”.

Flexoforum lokker hver gang opptil 250 besøkende fra emballasjebransjen, og de fleste av disse er utenlandske.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om

Slutt fra PackNews

30.12.14 - kl 02:06 Fra og med nyttår kommer det ikke daglige nyheter fra PackNews lenger.

Posespøk på lesertoppen

30.12.14 - kl 01:45 Han solgte «Jensen-posen» for 1,50, og havnet på listen over årets mest leste nyheter.

Fare for ikke å synes

29.12.14 - kl 01:00 2015-trenden: Merkevarer som blekner og ikke synes mellom alle konkurrentene i butikkhyllene.

Viktigste saker nå

Slutt fra PackNews

Fra og med nyttår kommer det ikke daglige nyheter fra PackNews lenger.

Posespøk på lesertoppen

Han solgte «Jensen-posen» for 1,50, og havnet på listen over årets mest leste nyheter.

Siste kommentarer