Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Ny design på Sushi

20.03.14 - kl 06:44 Sushiproduktene fra Blue Dragon relanseres nå med ny emballasjedesign og nye varianter.

Skaper attraktive pakninger

05.02.14 - kl 06:53 Arctic Paper Grycksbo og studenter ved Broby Grafiske har funnet bruksområder for AP-Tec Pack.

Viktigste saker nå

Metsä på Youtube

Metsä Board lanserer video om liner for emballasjer. Videoen viser den hvite bølgepappemballasjens livssyklus.

Nesten som glass

Milliken kommer til å vise fram sine Ultra Clear PP termoformingsløsninger ved Emballasje 2014.

Designet emballasjen selv

Tine opplevde at yoghurt-salget økte da de bestemte seg for å designe emballasjen på sin 8-pak sesongyoghurt selv.

Mottok Spesialitet-merket

Lokalprodusert mat blir stadig mer populært i Norge. Under årets Matstreif ble noen utvalgte norske matspesialiteter hedret med Spesialitet-merket.

Siste kommentarer