Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Emballerer Spotify

22.11.14 - kl 16:27 En popup-butikk for bensinstasjoner vant konkurransen om hvordan Spotify kan møte mennesker fysisk.

Nissene gjør comeback

11.11.14 - kl 21:41 Julemelk uten nisser var ikke populært – i år gir Tine etter for press fra forbrukerne og trykker nisser på kartongene igjen.

Frister proffene

09.11.14 - kl 21:45 Profesjonelle innkjøpere lar seg også påvirke av fristende emballasjedesign, fastslår en italiensk ingrediensleverandør.

Viktigste saker nå

Skipnes blir raskere

Nå investerer Skipnes Etikett for å levere raskere, og tilbyr samtidig etiketter produsert i hygienesoner.

Universell julefrokost

Emballasjeforeningen arrangerer julefrokostseminar om universell design.

Fullfarge på alle flater

Blekkstråleteknologien kombineres med UV-teknologi for å sikre at blekket tørker umiddelbart.

Løsemiddelbarriere

RPC Emballages Moirans har utviklet en ny barriere mot løsemidler.

Siste kommentarer