Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Ny design på Sushi

20.03.14 - kl 06:44 Sushiproduktene fra Blue Dragon relanseres nå med ny emballasjedesign og nye varianter.

Skaper attraktive pakninger

05.02.14 - kl 06:53 Arctic Paper Grycksbo og studenter ved Broby Grafiske har funnet bruksområder for AP-Tec Pack.

Også GULL til Norge!

25.09.13 - kl 05:55 OlssønBarbieri As, Oslo, ble belønnet med en gullmedalje i årets designtevling "Pentawards".

Viktigste saker nå

Ny ”look” fra RPC

En ny flaske fra RPC Kutenholz har gitt raskt salgsutslag for Schwartauers 2 kilos dessertsauser.

Ny bioplast-aktør

Naturabiomat er kommet inn som ny bioplast-aktør i Norge. De er en av få produsenter av ekte miljøvennlig matvareemballasje i Europa.

Fusjonerer med Sonoco

Aksjonærer i Weidenhammer Packaging Group (WPG) annonserte nylig at de skal selge alle sine aksjer til Sonoco Products Company.

Fornøyd med Nor-Fishing

ACT er svært fornøyd med deltakelsen på Nor-Fishing 2014.

Siste kommentarer