Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Fare for ikke å synes

29.12.14 - kl 01:00 2015-trenden: Merkevarer som blekner og ikke synes mellom alle konkurrentene i butikkhyllene.

Emballasje-bommerter

29.12.14 - kl 00:55 Sosiale medier har kastet seg over en side med 18 angivelige emballasje-bommerter.

Smått er snacksy

20.12.14 - kl 21:06 Mindre lettvektsemballasje er bedre på bakevarer og snacks, ifølge Euromonitor.

Viktigste saker nå

Siste kommentarer