Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Fazer best i ScanStar

30.10.14 - kl 12:10 Et kaleidoskop med sjokolade – Fazer Magic Cube – var «best in show» i Scanstar.

Hitler til kaffen

23.10.14 - kl 23:17 Skal det være en kaffekopp med sukker og Hitler?

Emballasjen er viktigst

21.10.14 - kl 20:41 Drikkeemballasjen betyr mer for forbrukerne enn ekspertene hadde trodd.

Viktigste saker nå

Full drift på messe

En 35 meter lang fylle- og pakkelinje i full drift var blant trekkplastrene på FoodTech.

Skriver på alt

Schur benyttet anledningen på FoodTech til å lansere blekkskriveren som kan brukes på alle typer emballasje.

Fazer best i ScanStar

Et kaleidoskop med sjokolade – Fazer Magic Cube – var «best in show» i Scanstar.

Uenige om nøkkelhull

Kiwi og Forbrukerrådet vil ha merketvang på nøkkelhullprodukter. Helseministeren sier nei.

Siste kommentarer