Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Ny design på Sushi

20.03.14 - kl 06:44 Sushiproduktene fra Blue Dragon relanseres nå med ny emballasjedesign og nye varianter.

Skaper attraktive pakninger

05.02.14 - kl 06:53 Arctic Paper Grycksbo og studenter ved Broby Grafiske har funnet bruksområder for AP-Tec Pack.

Også GULL til Norge!

25.09.13 - kl 05:55 OlssønBarbieri As, Oslo, ble belønnet med en gullmedalje i årets designtevling "Pentawards".

Viktigste saker nå

God Påske til alle lesere!

PackNews tar påskeferie. Vi ønsker alle lesere, annonsører og forbindelser god påske og velkommen tilbake 22. april.

To nye linere

Metsä Board lanserer to nye bestrøkne linere med nye muligheter for bølgepapp-applikasjoner.

Effektiv stropping

Mosca lanserer nye og effektive stroppemaskiner under årets Seafood Processing i Brüssel.

Ny boks for alle vintyper

Smurfit Kappa tilbyr sine 3-liters Pouch-Up bag-in-box i generell design for all slags vintyper.

Siste kommentarer