Designnytt

Back to basic


ArcusGruppen skiftet nylig design på pakningen til en vinserie, men det gikk ikke bra.

Annonse

Fagdirektør Frithjof Nicolaysen i ArcusGruppen forteller følgende designhistorie:

- Mange mener at innholdet i en pakning er viktigst. Det er jeg ikke helt enig i. Utseendet på den betyr svært meget.

- Det fikk vi erfare med vinserien "Collection Frithjof Nicolaysen". Serien har fokus på druesorten, og vinene skal fortelle forbruker hva som er typisk for druesorten - den vinsmaken sorten gir opphav til.

- Vi kjørte nylig ut en ny pakningsdesign, som brøt helt med den forrige. Men det gikk ikke helt bra. Kunden fant ikke produktet lenger, og derfor har vi tatt i bruk det gamle igjen (to av variantene på bildet over).

- Og dermed kommer kundene tilbake, sier Nicolaysen.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Gin for patrioter

10.12.14 - kl 00:39 Krympeetiketter som blander det patriotiske og det eksentriske skal selge mer Beefeater Gin.

Emballerer Spotify

22.11.14 - kl 16:27 En popup-butikk for bensinstasjoner vant konkurransen om hvordan Spotify kan møte mennesker fysisk.

Nissene gjør comeback

11.11.14 - kl 21:41 Julemelk uten nisser var ikke populært – i år gir Tine etter for press fra forbrukerne og trykker nisser på kartongene igjen.

Viktigste saker nå

Ny film beskytter ost

Spanske forskere har utviklet et nytt belegg av essensielle oljer og kitosan. Det skal øke holdbarheten til myke oster.

Ung med diamantkrukke

Produktet skal holde kunden ung, og emballasjen hjelper til med å formidle luksusimaget.

Makedonia dyrker plast

Makedonske bønder skal produsere fremtidens bioplast, uten at det går på bekostning av å dyrke mat.

Regntett papirsekk

Kundene ønsker seg papirsekker som tåler regn. Nå har Mondi lansert Splash Bag.

Siste kommentarer