Designnytt

Gir ansiktsløftning


CCL Decorative Sleeves har produsert krympeetikettene for en relansering av “Carmencita”.

Annonse

Det dreier seg om en krydderserie fra den spanske produsenten Jesus Navarro SA. Firmaet ble startet så tidlig som i 1920, og navnet hentet grunnleggeren fra sin eldste datter, Carmen.

I den nye merkeidentiteten har designerne foretatt en liten ansiktsløftning av det tidligere bildet av skjønnheten ved forenkling av hennes profil, skifte av farger og et close-up av ansiktet på pakningene til 56 produkter i serien.

Oppgaven ble realisert med hjelp av krympesleeves med OPS i 50 my tykkelse som materiale.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Emballerer Spotify

22.11.14 - kl 16:27 En popup-butikk for bensinstasjoner vant konkurransen om hvordan Spotify kan møte mennesker fysisk.

Nissene gjør comeback

11.11.14 - kl 21:41 Julemelk uten nisser var ikke populært – i år gir Tine etter for press fra forbrukerne og trykker nisser på kartongene igjen.

Frister proffene

09.11.14 - kl 21:45 Profesjonelle innkjøpere lar seg også påvirke av fristende emballasjedesign, fastslår en italiensk ingrediensleverandør.

Viktigste saker nå

1,50 i bæreposeavgift

Bæreposer skal koste en milliard ekstra: Fra 15. mars blir det lagt 1,50 kroner i avgift på hver pose både i plast og papir.

Signaler om bioplast

I statsbudsjettavtalen er det for første gang kommet klare signaler om virkemidler for fornybar plast.

Sprayer på DNA-koder

I stedet for strekkoder skal påsprayet identifikasjon i molekylstørrelse merke maten for å unngå sykdom.

Iglo av melkekartongene

Melkekartonger, vann, farger og god tid er alt som skal til for å holde svigersønnen beskjeftiget før jul.

Siste kommentarer