Designnytt

Gir ansiktsløftning


CCL Decorative Sleeves har produsert krympeetikettene for en relansering av “Carmencita”.

Annonse

Det dreier seg om en krydderserie fra den spanske produsenten Jesus Navarro SA. Firmaet ble startet så tidlig som i 1920, og navnet hentet grunnleggeren fra sin eldste datter, Carmen.

I den nye merkeidentiteten har designerne foretatt en liten ansiktsløftning av det tidligere bildet av skjønnheten ved forenkling av hennes profil, skifte av farger og et close-up av ansiktet på pakningene til 56 produkter i serien.

Oppgaven ble realisert med hjelp av krympesleeves med OPS i 50 my tykkelse som materiale.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Smått er snacksy

20.12.14 - kl 21:06 Mindre lettvektsemballasje er bedre på bakevarer og snacks, ifølge Euromonitor.

Gin for patrioter

10.12.14 - kl 00:39 Krympeetiketter som blander det patriotiske og det eksentriske skal selge mer Beefeater Gin.

Emballerer Spotify

22.11.14 - kl 16:27 En popup-butikk for bensinstasjoner vant konkurransen om hvordan Spotify kan møte mennesker fysisk.

Viktigste saker nå

God jul!

Neste nyhetsbrev fra PackNews kommer tirsdag 30. desember.

Matmerker side om side

Matvarer med ny og gammel merking selges side om side.

Smått er snacksy

Mindre lettvektsemballasje er bedre på bakevarer og snacks, ifølge Euromonitor.

Ny film beskytter ost

Spanske forskere har utviklet et nytt belegg av essensielle oljer og kitosan. Det skal øke holdbarheten til myke oster.

Siste kommentarer