Designnytt

Gir ansiktsløftning


CCL Decorative Sleeves har produsert krympeetikettene for en relansering av “Carmencita”.

Annonse

Det dreier seg om en krydderserie fra den spanske produsenten Jesus Navarro SA. Firmaet ble startet så tidlig som i 1920, og navnet hentet grunnleggeren fra sin eldste datter, Carmen.

I den nye merkeidentiteten har designerne foretatt en liten ansiktsløftning av det tidligere bildet av skjønnheten ved forenkling av hennes profil, skifte av farger og et close-up av ansiktet på pakningene til 56 produkter i serien.

Oppgaven ble realisert med hjelp av krympesleeves med OPS i 50 my tykkelse som materiale.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Ny design på Sushi

20.03.14 - kl 06:44 Sushiproduktene fra Blue Dragon relanseres nå med ny emballasjedesign og nye varianter.

Skaper attraktive pakninger

05.02.14 - kl 06:53 Arctic Paper Grycksbo og studenter ved Broby Grafiske har funnet bruksområder for AP-Tec Pack.

Viktigste saker nå

Vil være gevinstdrivende

– Vi ønsker å være gevinstdrivende og ser på løsninger for å få effektive pakninger og miljømessig bedre sluttprodukt, sier Adam Törnqvist om hvorfor emballasjeoptimering er så viktig for Mondelez.

Kan varmes i ovnen

Færch Plast lanserer verdens første CPET skinpack for kjøtt og fjærkre for varming i ovn.

Asko effektiviserer

ASKO effektiviserer internhåndteringen av paller ved sitt anlegg på Kalbakken.

Krever nye emballasjetyper

En av fem konsumenter har problemer med å åpne boksmat, viser en ny undersøkelse utført av Canadean. Dette vil føre til krav om alternative emballasjetyper.

Siste kommentarer