Designnytt

Gir ansiktsløftning


CCL Decorative Sleeves har produsert krympeetikettene for en relansering av “Carmencita”.

Annonse

Det dreier seg om en krydderserie fra den spanske produsenten Jesus Navarro SA. Firmaet ble startet så tidlig som i 1920, og navnet hentet grunnleggeren fra sin eldste datter, Carmen.

I den nye merkeidentiteten har designerne foretatt en liten ansiktsløftning av det tidligere bildet av skjønnheten ved forenkling av hennes profil, skifte av farger og et close-up av ansiktet på pakningene til 56 produkter i serien.

Oppgaven ble realisert med hjelp av krympesleeves med OPS i 50 my tykkelse som materiale.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Fazer best i ScanStar

30.10.14 - kl 12:10 Et kaleidoskop med sjokolade – Fazer Magic Cube – var «best in show» i Scanstar.

Hitler til kaffen

23.10.14 - kl 23:17 Skal det være en kaffekopp med sukker og Hitler?

Emballasjen er viktigst

21.10.14 - kl 20:41 Drikkeemballasjen betyr mer for forbrukerne enn ekspertene hadde trodd.

Viktigste saker nå

Full drift på messe

En 35 meter lang fylle- og pakkelinje i full drift var blant trekkplastrene på FoodTech.

Skriver på alt

Schur benyttet anledningen på FoodTech til å lansere blekkskriveren som kan brukes på alle typer emballasje.

Fazer best i ScanStar

Et kaleidoskop med sjokolade – Fazer Magic Cube – var «best in show» i Scanstar.

Uenige om nøkkelhull

Kiwi og Forbrukerrådet vil ha merketvang på nøkkelhullprodukter. Helseministeren sier nei.

Siste kommentarer