Bransjenytt

Pluss ti prosent for Bosch


I fjor omsatte Bosch Packaging Technology for 791 MEUR. Det er ti prosent mer enn året før.

Annonse

Firmaet er en forretningsavdeling i Robert Bosch AG med hovedkontor i Gerlingen, Tyskland. Den store omsetningsøkningen skyldes blant annet flere oppkjøp i fjor.

- I det for oss relevante markedet økte omsetningen med fire prosent. Allikevel har vi vokst mer enn dobbelt så raskt, opplyste styreleder Friedbert Klefenz (som også er ny Interpack.president – konferer tidligere reportasje her på PN) – i en presseorientering på den nylig avsluttede fagmessen ”Anuga FoodTech” i Köln.


Oppkjøp

I fjor overtok konsernet, som er en stor produsent av emballeringsmaskiner og anlegg, firmaene Hüttlin i tyske Schofheim og Manesty i Knowsley, UK. Med disse akkvisisjonene bygget Bosch ut sin portefølje på området farmasøytisk prosessteknikk.

Prognosene for inneværende år tyder på en videre dynamisk utvikling:

- Vårt mål er en omsetning på 850 millioner Euro mot 791 MEUR i 2011, opplyste Klefenz.

Bosch Packaging Technology har nylig utvidet virksomheten så vel på hjemmebane som internasjonalt. Blant annet ble det investert 13 millioner Euro til utvidelse av fabrikken i Crailsheim. Innen 2013 regner ledelsen med at det der vil bli behov for nye 70 arbeidsplasser.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Bransjenytt

Metsä på Youtube

19.09.14 - kl 08:35 Metsä Board lanserer video om liner for emballasjer. Videoen viser den hvite bølgepappemballasjens livssyklus.

Gilde 50 år

15.09.14 - kl 12:26 I går var det nøyaktig 50 år siden de første kjøttvarene fra Gilde ble sendt ut på markedet.

Kjøper Flint Gruppen

09.09.14 - kl 10:45 Flint Group har nylig blitt kjøpt opp av Goldman Sachs Merchant Banking Division og Koch Industries Subsidiary.

Kart

Se større kart »

Viktigste saker nå

Metsä på Youtube

Metsä Board lanserer video om liner for emballasjer. Videoen viser den hvite bølgepappemballasjens livssyklus.

Nesten som glass

Milliken kommer til å vise fram sine Ultra Clear PP termoformingsløsninger ved Emballasje 2014.

Designet emballasjen selv

Tine opplevde at yoghurt-salget økte da de bestemte seg for å designe emballasjen på sin 8-pak sesongyoghurt selv.

Mottok Spesialitet-merket

Lokalprodusert mat blir stadig mer populært i Norge. Under årets Matstreif ble noen utvalgte norske matspesialiteter hedret med Spesialitet-merket.

Siste kommentarer