Etiketter

Ny etikettkonkurranse


Etikettfolket får sjansen til å høste heder og ære: ”Label Industry Awards” er på gang igjen.

Annonse

Tiden er nå inne til å melde på kvalifiserte etikettløsninger. Det må skje senest 18. mai. Forslagene vil bli vurdert av en ekspertjury, og vinnerne skal etter planen bli presentert med pomp og prakt på fagmessen ”Labelexpo Americas” i september.

Tevlingen er delt inn i fire kategorier:

Avery Dennison sponser ”The R. Stanton Lifetime Achievement Award”. Den er satt opp til minne om Stanton’s livslange engasjement innen etiketter. De nominerte må ”ha vært aktive i etikettbransjen i minimum 25 år og ha bidratt til promosjon og vekst på sektoren”, som det heter i premissene.

Labels & Labeling, NarrowWebTech og Label & Narrow Web står som sponsorer for “The Continous Innovation Award”. Den gjelder aktører, som har utvist stor teknisk aktivitet teknisk i 10 år eller mer.

”The New Innovation Award” går til spesifikke innovasjoner , som er blitt markedsinnført i 2011. Kriterier her er innovasjonsgraden, miljømessig effekt, bærekraft og i hvilken grad løsningen har hatt en positiv kostnadseffekt.

”The Converter Award” for bærekraft/miljøvennlighet, sponset av Flint Group, er med i konkurransen annethvert år. Så også denne gangen. Den har også med bærekraft og innovasjon å gjøre, og bidragene må ha vært introdusert de seneste 12 månedene.

Interesserte finner detaljerte opplysninger om konkurransen på www.labelawards.com


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Etiketter

Klar for nye merkeregler

12.12.14 - kl 12:31 De nye merkereglene for mat trer i kraft lørdag.

Skipnes blir raskere

25.11.14 - kl 20:37 Nå investerer Skipnes Etikett for å levere raskere, og tilbyr samtidig etiketter produsert i hygienesoner.

Vil innholdsmerke øl

17.11.14 - kl 00:38 - Folk har en rett til å vite hva de spiser og drikker, sier bryggeriforeningsdirektør Petter Nome.

Viktigste saker nå

Ny film beskytter ost

Spanske forskere har utviklet et nytt belegg av essensielle oljer og kitosan. Det skal øke holdbarheten til myke oster.

Ung med diamantkrukke

Produktet skal holde kunden ung, og emballasjen hjelper til med å formidle luksusimaget.

Makedonia dyrker plast

Makedonske bønder skal produsere fremtidens bioplast, uten at det går på bekostning av å dyrke mat.

Regntett papirsekk

Kundene ønsker seg papirsekker som tåler regn. Nå har Mondi lansert Splash Bag.

Siste kommentarer