Designnytt

Spektakulær flaskedesign


Selveste Lars Wallentin står bak designen på det armenske mineralvannmerket ”Ararat”.

Annonse

Lars Wallentin trenger ingen nærmere presentasjon i våre spalter. Nylig har den pasjonerte, høyt etterspurte pensjonisten bistått firmaet Ararat Group, Jerevan, i utvikling av designen på vannflaskene. Det har skjedd i samarbeid med byrået ARD i Vevey, Sveits.


Klar assosiasjon

Resultatet lar seg i høyeste grad se: Den elegant slanke flaskekroppen er kronet med en stor, gulfarget ”A” med orientalske elementer, pluss selve navnet innfelt i blått. Dette hovedelementet stiger opp av stiliserte bølger. Dermed assosierer det øyeblikkelig med den bibelske fortellingen om Noa og strandingen på Ararat.

Helt øverst gjentas ”A-en” mangfoldiggjort på en krympeetikett rundt skrukorken. Helheten er en usedvanlig kreasjon for et hverdagsprodukt, hvor konkurransen på verdensmarkedet er nådeløs.


Realisert på rekordtid

Det hører med til historien at eieren av fabrikken ble oppmerksom på Wallentin i et russisk TV-program og bestemte seg på flekken for å kontakte ham. Bemerkelsesverdig er også at Wallentin og hans medhjelpere bare brukte to måneder på å realisere dette prosjektet

”Ararat” er ute på markedet i Armenia og Russland i disse dager, men det er grunn til å tro at det snart finner veien til mer vestlige markeder også.

(Kilde: Wallentin's egen nettside, www.packagingsense.com).


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Designnytt

Ny design på Sushi

20.03.14 - kl 06:44 Sushiproduktene fra Blue Dragon relanseres nå med ny emballasjedesign og nye varianter.

Skaper attraktive pakninger

05.02.14 - kl 06:53 Arctic Paper Grycksbo og studenter ved Broby Grafiske har funnet bruksområder for AP-Tec Pack.

Kart

Se større kart »

Viktigste saker nå

Metsä på Youtube

Metsä Board lanserer video om liner for emballasjer. Videoen viser den hvite bølgepappemballasjens livssyklus.

Nesten som glass

Milliken kommer til å vise fram sine Ultra Clear PP termoformingsløsninger ved Emballasje 2014.

Designet emballasjen selv

Tine opplevde at yoghurt-salget økte da de bestemte seg for å designe emballasjen på sin 8-pak sesongyoghurt selv.

Mottok Spesialitet-merket

Lokalprodusert mat blir stadig mer populært i Norge. Under årets Matstreif ble noen utvalgte norske matspesialiteter hedret med Spesialitet-merket.

Siste kommentarer