Emballasje/materialer

Mer enn én milliard


I Tyskland passerte omsetningen av drikkebokser grensen på 1 milliard for første gang i fjor.

Annonse

Det melder forbundet av europeiske drikkeboksprodusenter – Beverage Can Makers Europe (BCME). Sammenlignet med 2010 økte boksforbruket med 175 millioner på det tyske markedet. Det er en økning på hele 19 prosent.


Fabelaktig

- Med den vanskelige økonomiske situasjonen og en kjølig sommer var markedsbetingelsene ikke akkurat de beste i fjor. Desto mer positivt må vi derfor betrakte dette fabelaktige resultatet, sier talsmannen for BCME Deutschland, Uwe Stofels.

Han mener at den berørte industrien først og fremst har profitert på vedvarende sterke segmenter som øl-, energi- og oppfriskende drikker. Men også store arrangementer som karneval, konserter og festivaler, som ofte blir underlagt et glassflaskeforbud, har gjort sitt: Der scorer boksen poeng som en praktisk og uknuselig emballasjevariant.

BCME spår at denne utviklingen vil fortsette over hele Europa i år. Årsak: - Store stevner som EM i fotball for menn og olympiaden i London vil øke behovet for slike drikkebokser, regner forbundet med.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Emballasje/materialer

Inspirert av naturen

18.08.14 - kl 14:03 I forbindelse med nylansering får emballasjen til Risenta-produkter et helt nytt utseende.

Gjennomsiktig is-pakning

18.08.14 - kl 10:51 Isprodusenten Ledo i Kroatia har hatt suksess med emballasjen til iskremen Quattro, som er utviklet sammen med RPC Superfos Balkan.

Emballerer røde frukter

15.08.14 - kl 14:09 Borde ønsket praktisk emballasje med karakter til sitt utvalg av røde frukter.

Viktigste saker nå

Inspirert av naturen

I forbindelse med nylansering får emballasjen til Risenta-produkter et helt nytt utseende.

Bosch ved Pack Expo

Ved Pack Expo International 2014 kommer Bosch Packaging Technology til å presentere en rekke teknologier rettet mot mat-, konfekt og den farmasøytiske industrien.

Gjennomsiktig is-pakning

Isprodusenten Ledo i Kroatia har hatt suksess med emballasjen til iskremen Quattro, som er utviklet sammen med RPC Superfos Balkan.

Har programmet klart

Det komplette konferanseprogrammet til Pharma Expo, som arrangeres sammen med Pack Expo, er nå klart.

Siste kommentarer