Etiketter

Tran-etikett vant pris


Key Account Manager Gaute Brynie (Skanem), Logistikkansvarlig Petter Sævik (Axellus Norge), Central Brand Manager Möller's Caroline Wadahl Uhlen (Axellus As) og Salgsdirektør og Eirik Bergh (Skanem) med prisen.

Axellus vant nylig en europeisk pris for etiketten til Möller's tran skattekiste.

Annonse

Etiketten, som produseres av Skanem Scandinavia ved fabrikken i Hobro, Danmark, fikk prisen ”Highly Commended” i kategorien for farmasøytiske etiketter under årets Finat-konkurranse.

Juryen var imponert over etikettens kvalitet.


Umiddelbar hylleeffekt

- Etiketten har et klart og kompleks design fylt med bilder av undersjøiske skapninger og til og med en skattekiste, kommenterte Juryformann, Tony White.

- Framside-etiketten gjør god bruk av tegneseriefigurer og gir inntrykk av bevegelse gjennom bruk av bobler som stiger opp fra figurene. Etiketten får også høy karakter for kvalitet på trykk og utskjæring og har en umiddelbar hylleeffekt.

- Et meget godt eksempel på en "to-design" etikett, der man kan se bakside etiketten gjennom flasken, sa White.
Produktet som vant pris (avbildet) er produsert for det polske markedet.


Klikk her for å bestille abonnement på Matindustrien

Mer om Etiketter

Selvlysende krympeetiketter

05.09.14 - kl 12:51 Spesielle selvlysende etiketter fra CCL Decorative Sleeve skaper assosiasjoner til både natteliv og avslapning for det nye vannmerket WhiteWater.

Formidler kvalitet

08.08.14 - kl 13:43 Med det nye etikettutvalget ”White rainbow” formidler Avery Dennison autensitet og luksus på sine vinetiketter.

Finn navnet ditt

27.05.14 - kl 12:11 Du kan nå finne navnet ditt på etiketten til en Coca-Cola flaske. Coca-Cola inviterer folk til å ”Share a Coke” med venner og familie i sommer.

Viktigste saker nå

Metsä på Youtube

Metsä Board lanserer video om liner for emballasjer. Videoen viser den hvite bølgepappemballasjens livssyklus.

Nesten som glass

Milliken kommer til å vise fram sine Ultra Clear PP termoformingsløsninger ved Emballasje 2014.

Designet emballasjen selv

Tine opplevde at yoghurt-salget økte da de bestemte seg for å designe emballasjen på sin 8-pak sesongyoghurt selv.

Mottok Spesialitet-merket

Lokalprodusert mat blir stadig mer populært i Norge. Under årets Matstreif ble noen utvalgte norske matspesialiteter hedret med Spesialitet-merket.

Siste kommentarer