Designnytt

Storverk fra Wallentin


Her er verdens frste bok om emballasjekommunikasjon, forfattet av eneren p omrdet.

Annonse

Svenske Lars G. Wallentin trenger ingen nrmere introduksjon i vre spalter. Den som har opplevd denne energibunten p en av de tallrike forestillingene i Skandinavia, vil aldri glemme ham. N har han brukt mye tid og mange krefter p en unik publikasjon, som han kaller ”verdens frste bok om emballasjekommunikasjon”.

Og ingen vil vel undres over at dette er blitt et typisk Wallentin-verk. Fordelt p 18 seksjoner gir den valuta for pengene til alle som nsker bli kjent med utprvde og sanne mter kreere selgende emballasjer p.


Lars G. Wallentin: - Jeg regner med skrive en hel serie med bker om emballasje og kommunikasjon. Dette er bare den frste.

- Brenn den nr du har lest ferdig!

I et forord til boken uttaler nvrende styreformann og tidligere CEO i Nestl Group, legendariske Peter Brabeck-Letmathe, blant annet:

- Det du her holder i handa, er en unik sak. Jeg vet hva jeg snakker om, for emballasjedesign har vrt Nestls viktigste medium helt fra starten. For de fleste firmaer er dette den mest effektive mten n fram til eksisterende og fremtidige kunder p.

- Jeg er faktisk fristet til g s langt som si at dette er en farlig bok. Den inneholder lrdom, som vil kunne skake fundamentet p mange firmaer. Enkle sannheter inneholder den, som vil kunne hjelpe vre konkurrenter til heve sine emballasjedesign til et nytt kvalitetsniv. Nr du har lest denne boka, anbefaler jeg deg brenne den for holde den unna de nysgjerrige ynene til dine konkurrenter, sier Brabeck-Letmathe spkefullt.


En hel serie?

- Jeg regner med at dette bare er frste delen i en strre serie, sier Wallentin selv i en kommentar til PN.

– Markedet er s fullt av misforsttte og glemte emner, at de kan fylle mange bker. Det er haugevis med lrdom vi kan hente av gode og drlige emballasjer fra de 40 rene jeg har brukt til skape genuine pakningsdesigns sammen med talentfulle mennesker innen- og utenfor Nestl.

”The world's first book about packaging communication” er simpelthen et must for designere, markedsfrere, reklamefolk, kommunikasjonseksperter og mange andre.

Boka p 75 sider er trykket ved Gteborgs Tryckeriet. Interesserte finner nrmere opplysninger om den p Wallentins egen nettside = www.packagingsense.com


Klikk her for bestille abonnement p Matindustrien

Mer om Designnytt

Emballasjen er viktigst

21.10.14 - kl 20:41 Drikkeemballasjen betyr mer for forbrukerne enn ekspertene hadde trodd.

Universell utformingspris

21.10.14 - kl 20:41 Vet du om et nyskapende prosjekt som bidrar til skape et mer inkluderende samfunn?

Holder p interessen

20.10.14 - kl 22:58 Ny Mills-emballasje skal holde p interessen til forbrukerne og ke margarin-lojaliteten.

Viktigste saker n

- Verre enn kaste plast

Det er mye verre for miljet kaste frukt og grnnsaker enn ha plastemballasje p varene, iflge ekspertene.

Emballasjen er viktigst

Drikkeemballasjen betyr mer for forbrukerne enn ekspertene hadde trodd.

Sukker i kartongen

Mnekartongen er laget bare av plantebaserte materialer som kan gjenvinnes.

Universell utformingspris

Vet du om et nyskapende prosjekt som bidrar til skape et mer inkluderende samfunn?

Siste kommentarer